Science Museerne og Aarhus Universitet hyldede Unge forskere

Nedbrydelig plastform og hjælp til vape-stop vandt Aarhus Universitets særpris.

Science Museerne har sammen med prodekan Kirstine Kilså, Natural Sciences været med til at uddele Aarhus Universitets særpriser ved Unge Forskere. Det skete ved en festlig event i Forum.

André Flores Treebak og Josefine Winther Birk Nielsen fra Skals Efterskole vandt i juniorkategorien for at have udviklet en løsning til at hjælpe unge med at stoppe med at vape.

Matthew Williams og Adam Sikora fra Ikast-Brande Gymnasium vandt i seniorkategorien for at have udviklet en fuldt nedbrydelig plastform baseret på hampfibre.

Et kæmpe tillykke til jer og alle de andre kloge unge hjerner, som deltog i denne fantastiske dag. Og fortsat god arbejdslyst

Tak til Astra for foto af junior-vinderholdet.